Laboratoria przyszłości – styczeń

W styczniu realizowaliśmy nasz projekt przez dwa tygodnie nauki a pozostałe dwa tygodnie uczniowie odpoczywali na feriach. W klasie szóstej zajmowaliśmy się elektrycznością i magnetyzmem wykorzystując zestawy do elektrotechniki. Dokończyliśmy budowę elektroskopu i sprawdziliśmy jego działanie. Następnie zajęliśmy się poznawaniem i badaniem pola magnetycznego wokół przewodnika z prądem elektrycznym. W naszych zestawach mamy wszystkie podzespoły, które nam to umożliwiają. Przewodnik kołowy (zwojnica) z prądem i igła magnetyczna pokazały nam istnienie pola magnetycznego wokół przewodnika, w którym płynie prąd elektryczny i jego wpływ na położenie igły magnetycznej. Potrafimy to i pokazać i wytłumaczyć. W dalszej części zajęć z magnetyzmu będziemy zajmować się budowaniem elektromagnesów.

Klasa czwarta nadal rozwija swoje umiejętności budowania i kodowania robotów i łazików. Podczas  zajęć z robotyki i informatyki wykorzystujemy pozyskane zestawy, budzi to wielkie emocje, a kreatywność uczniów jest imponująca. Umiejętność współpracy w grupie ma rzeczywiście wielkie znaczenie, zwłaszcza przy budowie i wykonywaniu poszczególnych planowanych zadań.

Zajęcia chemiczne z wykorzystaniem „Empiriusza” w klasie ósmej przenoszą nas do wirtualnego laboratorium i pokazują badanie własności węglowodorów.  Zapoznano się z budową i właściwościami między innymi etynu – węglowodoru nienasyconego.

Na technice w klasie piątej i szóstej pracujemy nad projektami edukacyjnymi wykorzystując zestawy narzędziowe.

Koordynator Laboratoriów Przyszłości

Poprzedni

Następny

Możliwość komentowania została wyłączona.
Skip to content